onsdag 14 april 2010

Tungt artilleri

Nu är det tungt artilleri som gäller. Har haft en envis infektion, försökt med allt jag kan hitta på - te på lakritsrot, honung, ingefära, citron och vitlök. Vetepåse på bröstkorgen men, men ibland behövs mer. Är så skeptisk till sjukvården och hur det fungerar när man är patient. Hur den västerländska traditionen ser på sjukdomar och oftast bara behandlar symtom. Ibland nödvändigt. JA. Ibland behövs det. Jag vet! Har krypit till korset och varit på jourläkarmottagningen ikväll och fått mediciner. Virusinfektion ner i lungorna. Tankad med astma-kortisonsprayer som gör mig fladdrig och rastlös i musklerna. Sendrag i foten. Hostar som ett skällande rådjur. En bagatell jämfört med många andra. Jag vet! Men för mig just nu, dj-t olägligt. Får ransonera min jobbtid så här dagarna innan det jag längtat och tränat till ett år ska bli av. För på söndag morgon åker jag till Serbien på min långa yogakurs! Håll tummarna att jag vaknar pigg och klar i bröstet imorgon :)

14 kommentarer:

  1. Åhh.. så typiskt. Hoppas hoppas att de där medicinerna är en riktig mirakelkur.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig!

    Jag går själv också till läkare när jag har huvudet löst under armen...till min mans ilska.

    SvaraRadera
  3. Sitt ner bekvämt i duschen. Känn vattnets helande effekt. Skratta dig frisk. Således öppnas dina blockeringar i luftvägarna av den varma ångan.

    Sköt om dig, snart har du yoga med stort Y i Serbien.

    SvaraRadera
  4. Har följt din kamp mot viruset och hållit tummarna i stillhet för att det ska ge sig. Nu håller jag tummarna för att medikamenten biter som de ska och att du ska hinna få ro i kroppen tills du åker iväg. Kram!
    SolhälsningsNina

    SvaraRadera
  5. Tänk: - Allt är precis som det ska...
    ...så lugnar sig själen, vindarna i dig mojnar och lungan (elementet metall = kontroll) slappnar av...

    Namaste

    Annelie

    SvaraRadera
  6. God bättring! Och se den traditionella medicinens symptomlindring som en hjälp för kroppen att hela sig själv.

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna för dig och skickar lite av min energi till dig:)var rädd om dig...å jag förstår din inställning till sjukvården...

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna!

    Hoppas meducinerna fungerar klanderfritt!

    SvaraRadera
  9. Hej fina,
    Har du testat Sacho?! naturpreparat från Nepal-det är dundermeducin det ;-) Krya på dig
    Solskenskram
    Renée

    SvaraRadera
  10. Krya på dig! Låter som att du har det jobbigt med andningen! Fladder och hjärtklappning brukar ju ge med sig efter en tids användning så håll ut!

    Och sedan. Yogakurs. Fasiken! Kan jag inte få följa med? Som din alldeles egna sjuksyster?

    SvaraRadera
  11. Håller tummarna och skickar lite positiva energier för att du frisknar till!!!!! Lycka till i Serbien om vi inte hörs innan!!!! Kramar Helena

    SvaraRadera
  12. Tufft, med inställda flyg och sjuka precis innan er resa. Skickar lite extra ljus och värme till dig och de andra som ska mötas i Serbien..
    Siv

    SvaraRadera
  13. Tack för hållna tummar, kramar och goda råd! Är på bättringsvägen och önskar "bara" klarblå himmel utan moln över Europa :)

    SvaraRadera
  14. *kramar om* hoppas du blir frisk snart så att du kan åka och yoga!

    SvaraRadera