onsdag 2 december 2009

More is more

Stockholm. En underbar stad. En vacker stad. Det glittrar och lyser. Julen är glänsande. Julpyntet överdådigt men inte för mycket. Inte för en som älskar strålglansen. Inte för en som har en kitschig ådra som blir extra framträdande när det krävs. Jag har alltid älskat när det glittrar ;) . Och det gör det nu i vår stora stad. Jag känner mig som ett barn, tittar uppåt och o:ar och a:ar lite för mig själv. Är på en kort konferens om våra sociala medier. Om vetenskaps-tv. Det är riktigt bra och jag lär mig mycket. Mest lär jag mig att framtiden är outforskad och att allt är möjligt. Vi kan inte ens föreställa oss alla sätten som våra barn och deras barn kommer att lära sig saker på. Allt är faktiskt möjligt! Att lära sig saker som man är intresserad av men framför allt lära sig det som man inte visste att man var intresserad av :) NE:s vd får oss alla att småfnissa och inse att lärandet aldrig tar slut och inte metoderna att lära sig på heller. More is more som killen från ted.com präntar i oss. En sajt som har de främsta föreläsarna i världen. Gratis. När en del lärare blir rädda och tror att less is more så är det precis tvärtom! När alla får tillgång till alla dessa fantastiska briljanta föreläsare, tja, då blir vi ännu mer sporrade. På olika sätt. Att lära oss. Att lära ut. Skönt inombords. Kunskapen växer för alla och det blir inte ett maktmedel som det kan bli. Att det inte är något som ska portioneras ut. Vi lär oss på så olika sätt! Även inom yogan. Vi lär oss på olika sätt. Att utöva min egen yoga. Att observera mig själv. Att titta på en lärare. Att läsa en yogabok. Att bli korrigerad och rättad. Att skriva om mina upplevelser. Att läsa om andras. Att dela. More is more! Helt enkelt...

Glömde min kamera hemma men bilderna har jag lånat här: http://karinasinspirationsblogg.se/julskyltning-i-stockholm/

2 kommentarer:

  1. Det kan väl inte bli bättre än att det glittrar när det är så himla mörkt ute? Du sprider glädje!

    M

    SvaraRadera