torsdag 17 december 2009

Minusgrader och varmt

Snökristaller. KALLT! Minus 10 grader. Sol. Vinter. Snö som maräng. Snö som skiftar i ljusblått. Snö som man vill kasta sig ut i - göra änglar och bara lukta på! Tänk vad jag har längtat och hur underbart vackert det är nu. Det knarrar skönt under stövlarna. Kinderna friskt röda. När kylan och snön kom var det som allt inombords lugnade ner sig. Som den pittakaraktär jag är så älskar jag kyla. Ja jag vet! Jag gör det :) Speciellt när det ska vara kallt. I december ska det vara kallt i vårt land. Kallt och snö. Jag stillade mig igår. Jag kom till ro. Jag underkastade mig än en gång det jag gör i min yoga. Jag har fått förfrågningar om att undervisa, jag har övervägt det. Jag har fått fler förfrågningar, jag har övervägt det. Igår tog jag ett beslut! Hur skönt känns det inte när alla snurrar, alla tankar landar i - beslut! Jag gör min yoga. MIN yoga. Jag har en fajt med mitt sinne lite då och då. Men jag hittar tillbaka snabbare för varje gång. Jag lockar mig själv åt alla möjliga håll men jag vet också samtidigt vad som är rätt. Rätt för mig. Jag har bokat och kommit med på en kurs i april i Serbien i 3 veckor för Z. Tre veckor! Och nu är kursen fullbokad. Och jag är med! Det är mitt sikte. Jag fortsätter att träna det jag fått. Jag gör inget annat. Jag vet vad som är bra. Minusgrader ute och varmt i mitt hjärta!

6 kommentarer:

  1. Underbart med kursen i Serbien, gläds med dej!
    Och så blir jag så lycklig när du skriver "min yoga", för det är liksom kring det mina tankar snurrar just nu. Allas vår egen yoga.

    ...kom över hit vetja! Vi hade -25 imorse!!
    Vatan i mej huttrar ;)

    SvaraRadera
  2. annika tack, tack för att du läser mig!

    SvaraRadera
  3. och nu ser jag nästa kommentar du lämnat, att du är certifierad i sorg du med! så himla spännande! jag kommer med frågor om det framöver - funderar på att certifiera mig jag med, när jag tagit mig igenom mina egna sorger. :)

    SvaraRadera
  4. Oj, -25! Det är på gränsen även för mig Nina :)

    Sakomsolen - hör av dig med alla frågor, så får vi se om jag kan svara!

    SvaraRadera
  5. tittar in och önskar dig en bra helg! hoppas att du mår bra!? själv har jag varit däckad i några dagar, men nu verkar jag må bra igen (peppar peppar)

    kursen låter kul och serbien verkar vara ett fint land att besöka.

    du får ha en fortsatt bra dag! ta hand om dig! kramar

    SvaraRadera
  6. Ja det ska bli härligt med Serbien. Molly - hoppas du är frisk nu och kan njuta av hela fjärde advent. Härlig helg till dig! Kram

    SvaraRadera