fredag 2 november 2012

Det största

Vemodiga november. Vackra mjuka november. Idag fyller min dotter år. När hon föddes kände jag att den här månaden fick mjuka kanter. Varma. Och jag tänker hur mycket det är som påverkar oss i det vi känner för årstider och temperaturer. Hon är hemma i helgen och vi fick fira som vanligt i morse fast hon pluggar och bor i en annan stad. Kaffe på sängen. Skrovlig morgonsång. Och ändå så mycket glädje i stunden. Hon är en av mina största läromästare. Jag tackar för att hon kom till oss. Och jag inser hur mycket man lär varandra . föräldrar och barn.

Jag kommer inte ihåg livet innan dig för nu du låg där nyfödd på min mage med forskande blick då vändes hela mitt blodomlopp, jorden tog ett skutt och själv kände jag mig oövervinnerlig. Det största som hänt mig är mina barn. Grattis min älskade dotter!

11 kommentarer:

  1. Åh, så fint!
    Grattis och kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint!
    November fick en annan klang för mig också för elva år sedan...fast den 17.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blir alldeles tårögd, fast mina barn har kommit i januari, februari och mars...Kram

    SvaraRadera
  4. grattis till din dotter,
    och vad fint och inspirerande att läsa om den 80åriga kvinnan,
    vilket mod och vilken styrka!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Så fint skrivet och så sant. Barnen är fantastiska läromästare och det är du med med alla dina kloka ord:)

    SvaraRadera
  6. Vad härligt:) Precis så är det!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Det var en av de finaste kärleksförklaringar jag hört.. så vackert skrivet! Som bara du kan. Din dotter tackar nog också för att hon kom just till dig!

    Kram du fina

    SvaraRadera
  8. Och instagram kan vänta... dina ord får mer utrymme och plats här, och det är bra!

    :)

    SvaraRadera
  9. Vackra ord! :) Även jag blir tårögd.
    Kram fina Annika!

    SvaraRadera
  10. Vilken otrolig kärleksförklaring, underbart!

    SvaraRadera