söndag 25 november 2012

Tjuvstart

Det är mörkt ute och jag gillar att fixa inomhus. Tidigare har jag haft en del tankar om att man måste göra saker i rätt ordning. Som adventspynt eller när man hänger upp en stjärna, klär en gran eller köper en julklapp. Fattar inte att jag varit så låst. Traditioner i all ära, men för vem gör vi allt vi gör? För oss själva, eller hur? Jag har insett att för mig fungerar november bäst när det gäller förberedelser inför advent, lucia och jul. Tidigare kändes det som en tjuvstart. Nu gör jag och har all tid i världen för det jag önskar och vill. Har adventspyntat och bakat saffransbröd i helgen. Bröd på kokosnötsmjöl och utan socker. Men med smör och grädde. Gott. På ett nytt sätt. Jag njuter av stjärnor, hänger upp flera stycken i samma fönster. Frossar i ljus. Utan att det känns som en tjuvstart. Någonstans.

8 kommentarer:

  1. Åhh vad fint :) Kram på dig Annika!

    SvaraRadera
  2. Jamen precis så tänker jag också! I går tjuvstartade jag med en saffranssemla och nu i veckan tänker jag sätta upp adventsljusen. Förr var det alltid kvällen före, inte tidigare. Och absolut inte semla FÖRE jul. Ajabaja. Jäkla sätt att förtrycka sig själv så. Vad bra att vi lär oss!
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saffranssemla! Herregud Carina, du leder stort i att spränga gränser!

      Radera
    2. Ja visst är det snudd på hädelse,men herregud så gott:)
      Kram!

      Radera
    3. Hädelse! :) Nej jag skojar, kör på bara! Kram½

      Radera
  3. precis så tänker jag med. egentligen borde man hänga upp dem redan i oktober..brukar det ibland, men nu har jag ingen tid haft (ler)
    tack för dina ord, de värmer alltid så gott. idag har vi mera snö..

    kramar Lycke

    SvaraRadera