fredag 6 juli 2012

Trött tröttare tröttast

Kanske är det inte så simpelt ändå? Det här med tröttheten. Vad som orsakar den. Läser Anna Halléns kunniga blogg och får mig en rejäl tankeställare. Jag är trött. Så väldigt. Och tänker att nu är jag ändå ledig, varför är jag så trött? Förmodligen just därför. För att jag är ledig. För att de måsten jag först gjorde i mitt huvud har släppt. För att jag bara är. Den här ledigheten ska jag ta mig själv på allvar. På riktigt. Vila. Vara ute.  Vara med familjen, det bästa. Och tillåta mig att yoga när jag orkar. Vissa dagar är det för tufft, kroppen svarar direkt med en brännande känsla i mitt korsben. Jag känner igen det. Fina balansgången. Men haken ligger inte där. Haken är för min del att jag vill så mycket. Men vilan är lika viktig som yogan. Som allt annat i tillvaron. Läs och begrunda du också, kanske behöver du något mer än vila?
http://www.annahallen.se/

8 kommentarer:

  1. men alltså! du skriver alltid om det jag behöver mest av allt just i tillfället! att vila och bara vara. jag vill så mycket och springer runt med allt. och jag vet ju det där! och mannen min, han är så trött, som en zombie just nu..och det är nog det där! han har jobbat så intensivt på jobb och annat och nu slappnar han av. hoppas få kontakt med honom snart igen, hehe..
    ta det nu bara lugnt, så ska jag försöka det jag med ***

    helgkramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra Lycke! Och tack för dina ord. Söndagskramar!

      Radera
  2. Det känns som om det finns lite av en kollektiv trötthet. Eller så är det jag som bara börjat se?! Sen tänker jag att det är ju rentav bedrövligt om de flesta av oss inte ens tillåter tröttheten, utan bara rusar vidare... Jag har ju varit en sådan. Idag är jag glad att jag vaknat såpass att jag kan (och vågar!!) vila. Och just nu känner jag nog som du att denhär semestern ska vara vilan tillägnad. Sitter nu på färjan hem till Finland och då kan man inte mycket mer än sitta och titta ut på skärgård och hav, amen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror du har helt rätt, vi är alla trötta och som du har jag haft svårt att lugna ner mig innan. Men nu är jag ändå trött, jag behöver förmodligen lyssna ännu mer inåt. Men jag är på väg... Låter skönt med en båttur i skärgården. Tack för dina ord och varm kram!

      Radera
  3. hej du, fina kvinna, kloka uggla,
    fint att lasa om er och din sommar. om trottheten, gralet, to do listan, bada i aar...
    jag kom precis ut ur tystnaden.
    har du gjort vipassana nagon gang?
    wow.
    oj.
    hmmm.
    ahhhh.
    sa mycket.
    sa rikt.
    lite svart att hitta orden. bade fysiskt och mentalt.

    stora kramar och fin forandring pa bloggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jaghar ju inte det, men skulle gärna vilja. Och tack för dina vackra ord. Stora kramar!

      Radera
  4. Det är så svårt att inse att vila är en del av ens practice. Jobbar på det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror att det är svårt för de flesta, men vi jobbar som sagt på det. Härligt att se dig här igen!

      Radera