onsdag 4 juli 2012

När inget stämmer

Ledighetsgräl. Känner du igen det? Ibland har vi gått om varandra här hemma och kört på, mycket som ska slutföras och fixas. Och när ledigheten knackar på, då är vi ibland trötta och irriterade på ingenting, men grälet hänger i luften av just - ingenting. Mer än trötthet och irritation.  Det räcker. Det är som vi rensar luften innan ledigheten kan dra igång fullt ut. Känner du igen det? Eller har du betat av det allt eftersom? Vi sov länge, vaknade men inget stämde. Allt föll över mig i en stor måste-göra-hög på något vis. Som jag vet att jag skapade själv. Men ändå. Vi gick en lång promenad. Det var riktigt varmt och det kändes feltajmat. Vi yogade när vi kom hem innan vi åt. Och det är förunderligt. Den där yogan, får oss på rätt köl hela tiden. När vi hade ätit bestämde vi oss för att strunta i alla måsten, vi åkte till ett bad i en å. Jag har en förkärlek för att bada i åar. Det var iskallt. Strömt. Men skönt för solen var het. Vi satt där. Läste lite. Och blev helt lediga. Ibland är det som en process fram till själva processen. Om ni förstår? Ledighetsgrälet är avklarat! Och vi har semester. Och solen lyser. Och vi yogar. Varje morgon. Bara det!

5 kommentarer:

  1. Det där med att rensa luften...jo, det känner jag igen.
    Det blir så laddat ibland. Som innan åskan.
    Härligt att ni struntade i alla måsten....man ska ju inte ha måsten på semestern.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var ett jäkla oväder inomhus igår, inte bara åska utan riktiga kulblixtar ett tag.
    Men det lättade upp till slut.
    ;)
    D.

    SvaraRadera
  3. Känner igen. Verkligen. Ibland står man och skäller mot varandra som två bandhundar, bara för att. För att rensa luften, precis som åskvädret. Sen kan man skratta åt det hela och göra nåt kul istället. Jag tror att det är svårt för oss människor att ställa om sig från full fart till ledighet, tror att vi är skapade att göra lite grann hela tiden mer eller mindre. Jag och sambon lever mer på det viset, har aldrig några långa ledigheter utan stunder och dagar då och då, och jag tror att det är lättare. Men nog grälas det ibland ändå.:)Ha en riktigt skön semester nu!
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, känner verkligen igen mig! Ni är för härliga:) kram på er! Helena J

      Radera