tisdag 13 december 2011

Glitter

Hos mig. I min shala. Min studio. Min yogaplats. Direkt jag kommer dit så rinner annat av mig. När jag bugar innan jag går in. Tänder mina ljus. Mjukar upp mig lite innan mina grupper kommer. Då är det där. Glittret innanför mina ögonlock. Som ett tomtebloss. Som en föraning om Lucia som är idag. Och jag hör sedan en ton. En ton ganska högt inom mig. Inte som något som liknar tinnitus. Nej. Nästan som en musikton. Har ni hört det? Någon gång? Jag vet att Z sa att det är a message from above. Kan det vara så? Jag väljer att tänka det! För kvällen, den var fantastisk. Och orden från mina elever som smycken till mitt sinne. Som glitter i tankarna. Också. Att jag klarat den här terminen med all trötthet och det som den burit med sig. Att jag står där inför fyra grupper varje vecka. Oavsett. Jag är lite stolt och vet att ett steg har tagits. Ikväll är det sista grupperna innan det blir jullov från yogaundervisningen. Lika viktigt med vila som med själva undervisningen. Balans. Och glitter inom mig både uppifrån och utifrån. Glad Lucia!

3 kommentarer:

  1. Glad lucia!
    Underbart med glitter i sinnet... :) Härligt att du har ställts för utmaningar och klarat av dem!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  2. Tomtebloss & Glitter. Så härligt beskrivet!
    Jag har inte hört någon ton direkt, men ibland får jag en svävande känsla av overklighet... litegrann som när man rest sig för hastigt upp med för lågt blodtryck. Att det liksom svindlar en stund och allting är kristallklart. Det har jag känt i yogan och inför det hisnande faktum att jag lever yogan.

    SvaraRadera
  3. Glitter i tankarna! Det ska jag ta till vara på.
    Kramar

    SvaraRadera