tisdag 10 augusti 2010

Hemma hos mig

Tankesnurr och dålig sömn. Mycket har tänkts, en del har landat och rätt som det är uppstår nya frågor. Kreativt, härligt och pirrigt. Träningen har legat stilla. Men imorse skrek kroppen efter yoga. Ropade högljutt :) Och när jag står där, stadigt, både linjär och cirkulär i mina olika asanas men med ett flöde som styr - då är jag hemma. Hemma hos mig själv. I början av min yoga gör jag tittibhasana och den kan se väldigt olika ut beroende på om det är A B C eller D har jag förstått. Hursomhelst, i den form jag gör, som Tim Cummins gör på bilden, så har jag inte haft mina händer i golvet. Helt enkelt för att jag inte kommit dit med dem. Men imorse, då låg de plötsligt där. Händerna. Vilande i golvet... Och jag känner styrkan i benen och jag andas mina inandningar i utsidan av foten precis som Z instruerat mig om och jag flyger inuti. Och jag är stark. Stadig. Hemma hos mig själv.


Bilden kommer härifrån http://www.timcumminsyoga.com/

7 kommentarer:

  1. Den asanan har jag aldrig sett förut.. Det är väl för att jag bara har tränat Ashtanga. Blir sugen att prova den ikväll. Tack för tipset! Kram

    SvaraRadera
  2. Va kul! Den kan fresta på ljumskarna ganska mycket så var lite varsam :)

    SvaraRadera
  3. tänk vad fantastiskt det är att upptäcka att vi har tagit ännu ett steg framåt. att någonting har fallit på plats. kram

    SvaraRadera
  4. Vilken kraft och glädje du förmedlar!!! Och vilken spännande tid du går igenom! Härligt att vara tillbaka i bloggvärlden igen när man möts av dina ord!!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Yes, just dessa aha-kickar är de som sporrar oss vidare efter allt tålamod vi fightas med på mattan.

    Grattiskram!

    SvaraRadera
  6. Hemma hos mej..låter hoppfullt..vill också dit:)

    SvaraRadera