torsdag 26 augusti 2010

Dansyoga

Jag dansar. Jag handlar. Tänker. Köper kuddar. Funderar på ljusstakar. Tänker på gardiner, bestämmer mig, ooops - en av färgerna jag tänkt har tagit slut! Åker till IKEA, åker till vårt stora köpcentrum. Och jag är mitt uppe i allt fixande. Vill så gärna att det ska bli klart. Snart! Men allt tar längre tid än jag tänkt mig. Kanske är jag helt enkelt för snabb :) MEN, imorgon får jag låset bytt och lite annat. Så jag kan göra det roliga sedan. Och när jag är så här pirrigt förväntansfull, tja då blir min yoga likadan. Det är häftigt. Och inget konstigt egentligen. Men jag vill nästan dansa när jag yogar. Ni vet - små lätta steg, en snurr och så ner i djupa andetag ett varv och ojdå, nu snurrade jag visst igen :) Hmmm, tänker på helgens kurs och förankrar mig mot golvet och står stadigt. Men inte så länge! Ah, det får vara så här nu, fjäderlätt yoga mitt i alltihopa!

Bilden på kudden kommer från Indiska och jag har precis köpt två!

10 kommentarer:

  1. Dansa på du!

    Vi alla andra hänger glatt med i släptåg.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt Annika! Det låter alldeles underbart! Ser fram emot att få höra mer snart! Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Du är på alldeles rätt nivå, Annika! Det bara sjunger om dej :)

    SvaraRadera
  4. Fina kuddar och härlig energi!

    SvaraRadera
  5. Å så härligt allt låter! Att få bygga upp något nytt! Så spännande...det kommer att bli jättebra när allt är klart! Kram å fin helg kära du

    SvaraRadera
  6. Hej Annika!
    Vad glad jag blir att du tar små fjäderlätta, danssteg mitt uppe i yogan. De där kuddarna är jätte fina. Jag älskar det mesta som kommer från Indiska och Indien.

    Lycka till med att starta eget!
    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  7. spännande och inspirerande! hoppas jag får tillfälle att se vad du pysslar med på något sätt, någon dag...

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken lycka att få pyssla och skapa en egen yoga shala. Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Måste kännas riktigt spännande. Vore kul att se hur det blir sen:) Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Blir glad av att läsa det du skriver.. så inspirerande...underbar känsla av att vilja dansa... Mmmm
    Kraam

    SvaraRadera