fredag 20 augusti 2010

Är världen liten eller är den liten?

På plats. Mycket att smälta. En ny stad, nytt ställe, nya människor. Sommarvarmt när jag kliver av tåget och det är bergigt! Fast grönt. Fint. Staden är lite större än jag trodde. Tänk att jag inte varit i Båstad tidigare... Bor på ett välsmyckat pensionat, trevligt och ombonat. Kursen börjar och det är alltid lika pirrigt härligt när man går kurs. Och Karin Björkegren Jones, som det känns som jag känner fast det är första gågen jag träffar henne :) Ibland är människor precis som man har tänkt sig... Vänliga och glada. Presentation och teori. Mycket teori och jag suger i mig. Så skönt att prata svenska också :) Det är väl ingen stor grej men ibland kan jag tycka att jag inte riktigt hinner uttrycka mig med språket när jag går kurser med folk från hela jordens hörn. Det är mycket som Lotta Ilona Bertilsson klär i ord. Av mina tankar kring kommunikation och attityd i lärarrollen. Om syftet varför man undervisar. Och som jag gillar det. Och sedan syftet med att undervisa gravida. Lotta som jobbat över 10 år med yoga för gravida kvinnor. Så häftigt med så mycket erfarenhet av ett område. Hon har liksom banat ny mark här i Sverige. Skapat ett koncept. Och haft kurser med både gravida och med yogalärare. Inspirerande. Och. OCH. Hon har tränat för Zhander!! I sin presentation berättar hon lite kort om sin yogaväg. Och hur en lärare rått henne till olika saker. Och det var Z... är världen liten eller är den liten? Sov gott! Nu drar jag ner rullgardinen och läser mina papper. Imorgon ska vi träna!

2 kommentarer:

  1. Jag visste. VISSTE. att du gjorde rätt som åkte till Båstad och jag VET att det kommer bära frukt på flera sätt. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja Nina precis så är det! Och som jag önskar att du också hade varit här...men det får bli en annan gång. Kram!

    SvaraRadera