torsdag 5 augusti 2010

Snart flyger jag!

Just nu är jag i full färd med att släppa taget om en hel del. Men inte bara det. Jag håller också på och skapar något nytt. Och hela huvudet är fullt av idéer, stora som små. Och jag vill allt nu. Läste en bok en gång som hette Allt genast! och den titeln stämmer väl in på mig just nu. Har svårt för alla delar i processer ibland. Vill gärna hoppa över några steg - det känns som att vada i ett träsk, varje steg suger ner foten så att det tar en evighet att dra upp den igen. Rent praktiskt inte helt redo att skriva om allt. Annars skulle jag kunna skrika ut allt :) Med hög stämma som dånar över hela stan. Igår kändes det som jag var fylld av helium, skulle ha kunnat lättat och flugit iväg över hustaken som en modern Mary Poppins. Men jag höll i mig :) och jag fortsätter med det. Kvällarna är sena och varma och vi är som en satellit vår lilla familj, snurrar runt runt. Morgnarna ett helt annat kapitel... Släpar mina fötter till yogarummet. Långsamt går det. Men det går :) och vaknar lagom till liv framåt kvällen igen. När man vänder på dygnet blir det knasigt. Men sommaren gästspelar lite till hos oss. Och snart snart faller alla bitar på plats.

5 kommentarer:

  1. Det låter fantastiskt roligt och spännande! Vi är fler som släpper taget nu och det både sporrar och inspirerar. Jag fastnade i segheten genast jag loggade ini verkligen i måndags, men det är ju övergående och jag försöker se det som en sista prövning, innan drömmen tar vid.

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vad spännande och roligt det låter! Lycka till på din resa.

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  3. Lycka till och heja dig!
    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Låter härligt å alldeles underbart!
    Kram

    SvaraRadera