torsdag 19 augusti 2010

Enfald vs mångfald

Ibland snävar man in sig i yogan. Tror jag. Man tränar sin stil och är kanske nöjd så. Det kanske räcker för en del. Själv är jag ganska intresserad av andra yogaformer också och eftersom jag tränar en yoga som har ursprunget i flera olika traditioner känns det naturligt. Jag gillar inte revir och snålt tänkande och tror alltid att mångfald berikar. ALLTID. Att vi kan lära av varandra. Att ingen stil har det bästa för precis alla. Självklart menar jag inte någon pyttipanna och snuttifiering. Mer allvarligare än så :) Vi kan alltid hitta delar hos varandra och i varandras stilar som lägger en pusselbit i det stora pusslet. Så med de tankarna har jag anmält mig till en kurs som Karin Björkegren Jones och Ilona Bertilsson kommer att ha i helgen i Båstad. Det är så spännande. De här två kursledarena verkar ha hittat ett synnerligen fint koncept för den speciella tid i livet det innebär att vara gravid. Jag far söderut imorgon bitti, för att leva som jag lär :) och kanske bloggar jag lite från Båstad också. Annars mina vänner, ha goda dagar i duggregnets tid.

Bilden kommer härifrån http://www.islingtonyoga.com/

12 kommentarer:

  1. Underbart med människor som vågar freestyla.
    Önskar dig en yogastark kurs med många nya människomöten!

    SvaraRadera
  2. Tack Sue! Som vanligt värmer dina kommentarer. Kram!

    SvaraRadera
  3. Men åh, vad spännande, att du åker till Karin för gravidyoga-utbildning. Och jag håller med dig, det är väl underbart att hitta det bästa i alla former av yoga, precis som det är härligt att hitta det bästa i alla olika världar och människor.
    Hejja dig, och stort lycka till i helgen

    SvaraRadera
  4. Och Lotta är en fantastisk lärare och människa, det vill jag också säga!

    SvaraRadera
  5. Mångfald i yogan berikar. Jag tror på att göra det som känns bra, det som är rätt i hjärtat - då kan det inte bli fel.

    Jag är övertygad om att du får bra dagar och att kursen kommer ge dej precis det du behöver. Hälsa Karin så gott :)
    Lycka inför helgen!

    SvaraRadera
  6. ha det fint!
    jag håller med dig, the more the merrier...
    vi kan lära oss utav mångfalden. ibland behöver vi välja, fokusera och dyka djupt ner, men jag tror att det kan ske parallelt med mångfalden.

    SvaraRadera
  7. Hej hej!
    Ha det så roligt! Det låter superkul. Jag är intresserad av många olika sorters yoga, men ashtangan är den som oftast passar min personlighet.

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  8. Spännande, det ser jag fram emot att läsa om. Ha en och berikande helg.

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Blev tipsad om din yogablogg och har varit inne och kikat på alla visdomspärlor som du delar med dig av! Tack!

    Jag tror också på mångfald! Mångfald för mig betyder MÖJLIGHETER, vilket ju är fantastiskt att kunna SE att de finns. Dessutom tror jag på samarbete och att man inte ska hålla så hårt på sitt. Det finns ju inga rätt och fel i yogans värld! Det är det som är så underbart tycker jag!

    Vad spännande med kurs i Båstad!

    Hälsa gärna på hos mig (www.malinsyoga.blogg.se) om du har en stund över.

    Namasté,
    M

    SvaraRadera
  10. Ha det härligt i Båstad!! Det blir russin-yoga (Lotta har plockat russinen ur kakan)

    SvaraRadera
  11. Ha en toppen-yoga-resa! Kram!

    SvaraRadera
  12. russinyoga var ordet! Fantastiskt!

    SvaraRadera