onsdag 10 mars 2010

Ett år av skrivande


Ett år. Ett år på lördag. Ett år som jag bloggat. 278 inlägg! Overkligt att jag lyckats få ihop alla dessa ord. Fast ändå inte. Jag hade en lust att börja blogga som spräckte min nervositet. Min rädsla över att ingen skulle läsa här. Att ingen skulle kommentera. Att jag skulle lämna ut mig. Att jag kanske var för gammal... Men allt det där är borta. För så blev det inte! Jag vet att jag haft över 25 000 besök eftersom jag har ett analysverktyg kopplat till bloggen. Men det viktigaste är ju inte siffrorna :) Det viktigaste är att vi delar något här. Jag som är besatt av kommunikation har fått min längtan stillad. Min längtan att dela tankar, funderingar, problem och svårigheter. Glädjeämnen och rusig eufori. Över yogan. Detta stora ofattbara som drabbat mig och som är min passion i livet. Trots att det är tufft ibland. Men det är värt det! Och jag är så glad så glad i att ni läser här och att ni lämnar avtryck när ni har lust. Och att vi kan hitta yoga i det mesta!

Imorgon bitti, tidigt tidigt far jag till fjällen med min älskling. Bara vi två. Och som en underbar överraskning har han bokat in oss på ett fjällpensionat! Va? Vi som alltid rest lågbudget, ni vet lasagne i bagageluckan och en lånad stuga. Nu blir det andra bullar av! Ha det skönt i helgen, hoppas solen lyser på våra näsor och att våren verkligen tar sig själv i kragen och anländer!

18 kommentarer:

  1. grattis på ett årsdagen! :) jag tycker jättemycket om din blogg och ser fram emot att få fortsätta att följa den :)

    hoppas du och din älskling får en bra vistelse i fjällen :)

    ta hand om dig annika! kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Jag är glad att få ta del av dina rader fylla med kloka ord.

    Önskar er en avslappnad tummistid!

    SvaraRadera
  3. Grattis på ettårsdagen =) Jag har ju nyligen hittat dig och fortsätter gärna följa.. Ha det fint i fjällen.
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Coolt Annika!
    Grattis på ettårsdagen några dagar i förskott alltså. Och att bara sitta och stirra i en brasa, på fjället eller i hotellets bibliotek är också yoga,
    anser jag.
    Friska tag mot tvåårsdagen
    Robert

    SvaraRadera
  5. Jag är så glad att få läsa dina fina ord. Fortsätt!
    Njut av fjällvärlden och älsklingen!

    Varm hälsning
    Marie

    SvaraRadera
  6. Grattis till ettårsdagen!! Visst är det en egokick att blogga? De som säger att de bloggar "för sin egen skull" ljuger så att det heter duga!

    Och ha det underbart på resan!!!

    SvaraRadera
  7. Grattis på din dag:-)
    Kul att vara en som följt dig från första dagen tror jag.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis vännen!
    Nu har jag gjort som du sa om youtube..å vet du det funkar!!!!!! kram

    SvaraRadera
  9. Grattis!
    Ha det bra i fjällen och njut av att bara vara med din älskling!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis i massor - tycker mycket om att läsa här hos dej!

    Och njut!!!!!!!!

    SolhälsningsNina

    SvaraRadera
  11. Grattis på ettårsdagen! Hoppas du och älsklingen har det riktigt riktigt bra i fjällen.

    SvaraRadera
  12. grattis! visst är det fascinerande, bloggnätverket...har 'träffat' så många fina nya människor genom bloggen.
    ha en underbar helg i fjällen!

    SvaraRadera
  13. Grattis, grattis på ett års dagen, imponerande skrivarenergi och utveckling.
    Snart är det dags för påfyllning av yogavisdom.
    Kram :-) AG

    SvaraRadera
  14. Tack! Jag har haft det finfint! Mer om det framöver :) Kram till er alla!

    SvaraRadera
  15. Grattis i efterskott på ettårsdagen Annika! Jag älskar verkligen din blogg!!!! Det är så spännande att läsa om hur du utvecklas - så att det smittar av sig:)) Härlig utmaning du hade i fjällen. Man kan undra vad som händer när man blir äldre - blir man klokare eller dummare? Vet inte, men jag vet också att jag nu är rädd för saker som jag brukade älska att göra. Ett år hade jag som nyårslöfte "no fear this year". Saknar våra dagliga små samtal men vi får ta en fika eller lunch snart! Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Åh Helena jag saknar dig massor här på jobbet :) No fear this year - den ska jag komma ihåg! Jätteklokt och man får ta tag i allt eftersom, eller hur?
    I helgen kanske vi hinner ses??
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Grattis ! Hoppas det blir många fler födelsedagar

    SvaraRadera