fredag 11 augusti 2017

Falla och landa

Ibland känns det som jag faller inombords. När något utmanar mig och är lite svårt. Som en bakvänd kullerbytta. Som när man ligger på marken och tittar på molnen och plötsligt känner det som man byter plats och faller in i himlen.
   I morse var jag verkligen osugen på yogan. Minst sagt. Men det är ju alltid då den överraskar när jag tänker att jag ska hoppa över. "Bara låta bli idag. " Ni vet. När jag sitter med mina fötter väl förankrade högt upp så känns det som jag faller inuti. F a l l e r. Och sedan känner jag något jag aldrig känt förut, jag landar. Jag landar inuti. Jag är i allt och ingenting. Jag är i luften runt min kropp, jag är i solskenet som dansar på mattan. Jag är i allt och inget. Och ja, det förändrade något. Igen. Jag är så tacksam för denna padmasana. Jag är så tacksam för denna yoga, min yoga Shadowyoga. Men framför allt är jag tacksam för min oerhört kunniga och erfarna lärare. Men också till mig själv. Att jag uthärdar, ja ibland är det just bara det, och att det tar mig framåt.

Tänk. Idag landade jag. Och himlen är oskyldigt blå. Ha en fin helg!

4 kommentarer:

  1. En sådan underbar känsla! Och du har aldrig känt så tidigare, det är stort, tänker på att du har jobbat så mycket med dig själv och att det är välsignat att upptäcka att där finns helt nya sidor att utforska. Ha det gott, kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite obeskrivbar faktiskt. Ja tänk så många nya vinklar och vrår en människa har . Tack. Kram!

      Radera
  2. Och ser här till höger en underbar bild på ett litet knyte...så fin. <3 Lycka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det officiellt. Jag blev farmor förra fredagen ❤️ Lille Sam är ljuvlig 🙏🏻

      Radera