fredag 7 juni 2013

Stort och ljust

Inom mig är det stort och ljust. Allt ryms.  Igår var himlen smyckad med små lätta moln i bästa Pugh Rogefelt-anda. Vår lilla flagga som vi satt upp på huset svepte fram och tillbaka. Vi badade i sjön för första gången och det var ljummet. Sommar! Och äntligen är våren över. Den svåra tiden för min del. Vi passerar timmer vid sidan av vägen och det luktar nyhugget och varmt. Jag går en lång vända. Plockar blommor. Njuter av att vara i stunden, vad jag än gör. Inte bara fokuserad i min yoga utan fokuserad hela tiden. Oavsett syssla. Det är så grundande och känns samtidigt så lätt och rätt. Jag jobbar en hel månad till men det gör inget. Vi har hela kvällarna. Helgerna. Solen står högt när man kommer hem. Och jag undervisar de sista yogapassen om två veckor. Efter det blir det liksom sommar på riktigt. För mig. Det känns som bloggvärlden stillnat ner lite och det är väl som det ska. Jag har inga regler eller datorstopp, men känner när det är annat som kräver min uppmärksamhet.  Jag trappar inte ner i min yoga. Den är precis tvärtom. Jag älskar min serie! Jag fullkomligt älskar den. Har aldrig känt något liknande. Och den utmanar mig. Precis på gränsen. Och jag orkar. Det är en sådan seger för mig som varit i ganska dåligt skick sedan hösten 2008. Det är en lång tid. Det är fem år. Men tänk att det alltid går att reparera sig. Med yogan. Med en kunnig lärare. Jag kan inte nog uttrycka min vördnad för det som helar så. När man stillnar ner och tar emot det som ges. Det är stort. Och ljust.
 

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Fem år är en väldigt lång tid. Vad hände innan? Du kanske inte vill berätta, men var du med i en olycka eller så?
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen hemlighet, har skrivit om det tidigare. Jag har haft fem diskbråck och sedan en galloperation för fem år sedan som jag blev jättesjuk efter. Men det känns avlägset idag faktiskt. Kram!

      Radera
  2. Så fint med sommar och så skönt när det vänder. Hos mig är det som om hela havet stormar just nu men det finns en orsak till allt och en mening...Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint att läsa du har våren bakom dej, på flera sätt. Det tröga har fått ge rum för det ljusa och lätta. Så välgörande! Kram kära du!

    SvaraRadera
  4. åh, har du oxå svårt med våren...
    jag älskar den på så många sätt, och samtidigt är den alltid min värsta årstid, då det kryper i mig, och oron är som mest påtaglig.
    vad tusan är det om liksom?

    stor kram till dig, stor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrivit om det flera gånger och för min del är det årstiden helt enkelt. Det har varit så i hela mitt liv. Bara att ta sig igenom så gott det går :) Stor kram tebaka!

      Radera
  5. ja! vad underbart det låter! och visst är sommaren lugnare för en inombords. hur det lägger sig och man bara kan vara. tycker om bilderna. känner ron. och kramar om..

    ~Lycke

    SvaraRadera
  6. Vilket fint inlägg, så rogivande..

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. så himla fint där hos er!
    låter härligt...
    att trappa ner lite, men fortfarande ha semestern kvar längre fram.
    att njuta av ljuset, sommaren, vattnet, dofterna.

    varma kramar

    SvaraRadera