måndag 27 maj 2013

Meridianer

Förra veckan fick jag ont i bakhuvudet på höger sida. I en speciell punkt. Det strålade ned i axeln, ryggen på sidan och vidare ut i skinkan och på  högerbenets baksida och vad för att ta sig längs fotens utsida. Blev lite trött. Trött på att ha ont. Trött på nya symtom. Lite skraj också för att det var något nytt under uppsegling. Någon disk som kanske skulle trycka ut ett bråck. Så ramlar jag över den här bilden på Facebook:
Det är helt otroligt, men det är exakt där jag haft ont. Jag har känt av de flesta punkterna längs den här meridianen. Tänk så makalöst skönt att läsa om det. Och även att botemedlet var adho mukka savasanan nedåthunden. Som jag gjort. Och känt det lätta i min meridian. Inte fullt ut, men nästan. Det är så jag får lust att vidareutbilda mig inom det här området. Också. Tills dess nöjer jag mig med informationen. Och yogar sparsmakat och utvalt. Visst är det fantastiskt?! 

2 kommentarer: