torsdag 23 december 2010

Trasig tand men fokuserad träning

Bitit sönder en kindtand. Men jag tar det med ro. Det ordnar sig säkert hos tandläkaren på jourtiden jag fått idag. Det är smärtsamt frostigt ute. Svider när man andas. Men på något konstigt sätt så tycker jag om det. Samma sak på sommaren fast tvärtom :) Då är det för varmt ibland. Och det är väl så vår tillvaro ser ut. Olika sidor av samma mynt. Och jag yogade imorse. Jo. Men det tog emot, var nästan för trött. Och så plötsligt, plötsligt så står jag där. Kan inte beskriva det annorlunda. Det är som yogan drar mig till golvet. Ljus och rökelse. Ute är det tyst. Barnen ovanpå springer inte. Inte ens en bil utanför. Någon går i den knarrande snön och det stillnar. Jag är plötsligt så fokuserad att jag deltar i varje rörelse som jag själv gör. Med sinnet också. Det är inte ofta jag får till det så. Det blir inte hela min serie. Men varje rörelse är min idag. Trots min trasiga tand... Och det känns som en julgåva. Och allt är som det ska. Igår kom ett mörkgrönt vackert paket på posten från en annan bloggare. Imorgon är det ledigt och JUL. Önskar er alla en rofylld och synnerligen GOD JUL. Och jag kommer inte att avhålla mig härifrån. Det är bara så i mitt blod. Skriva måste jag :) Och ni som ska ut på vägarna, snälla ni, ta det varsamt! Allt gott till er alla i juletider!

3 kommentarer:

  1. God Jul!
    Läser med glädje allt det du skriver.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. god och balanserad jul önskar jag dig, kära annika!
    jag hoppas att jag vill yoga i jul. att jag orkar.
    kramar

    SvaraRadera