torsdag 9 december 2010

Snart till yogans hemland

Mina tankar vandrar till Indialand. Vi reser, bara D och jag för att vara i Goa 2 veckor. På nyårsafton lyfter vi och idag hämtade vi drickvaccin och det börjar kännas på riktigt. Första gången vi var där, hela familjen 2004, så klev vi ner i ett varmt mörker som doftade kanel och som blev till gryning där människor log. Den känslan längtar jag efter. Och i yogans hemland ser man självklart yoga. Överallt :) Av varierande karaktär och stil. Forstås. Vi såg en kvinna varje morgon i Palolem som min fotografman till slut frågade om han fick ta bilder på. En yogini från England som också hade yogat med Z...den där världen som känns så liten ibland! Jacqui Brooks stod på huvudet varje morgon när stranden var lagom tom. Bara vi och hundarna fanns som iakttagare. Hon hade häpnadesväckande vridningar i midjan, sådana jag drömmer om :)

Fotograf Dan Lindberg, www.danlindberg.nu

12 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Så underbart att åka till Indien! Ha det så tjusigt!

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken lycka! Härligt för dig att ha resan att se fram emot när det är grått och kallt...

    SvaraRadera
  3. Vad underbart med Goa. Var också på väg, men det blev för dyrt och för lång resa härifrån New York State. Hoppas att jag kan komma iväg dit nästa vinter, istället.

    Ha det fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Önskar er en njutningsfull resa i yogans mecca!

    SvaraRadera
  5. Ja att kunna stå så där på huvudet är inget jag har gett mig på en...jag försöker fortfarande släppa kontrollen i plogen..vilket jag tycker känns lite skumt och obehagligt..men jag jobbar på det!

    Kramkram du fina..

    SvaraRadera
  6. Tänk att få stå på huvudet i sanden i Goa. Kommer du att göra det?

    SvaraRadera
  7. Yogamamma - nej det kommer jag inte :) Jag står inte på huvudet ännu. Skyndar långsamt. Däremot kommer jag att ligga och njuta på sanden, men det är å andra sidan något helt annat!

    SvaraRadera
  8. Åh vad härligt det låter! och spännande förstås. Indien vill jag resa till någon gång i livet.

    SvaraRadera
  9. Hei Annika, jeg reiser også til Goa i julen for å gjøre yoga hos Rolf&Marci:
    http://www.yogabones.org

    Jeg ble litt nysgjerrig på din "drickvaccin". Kan jeg spørre om hva slags vaccin dette er. Jeg hadde ikke tenkt å ta noen vaksine/vaccin, men kanskje jeg burde gjøre det?

    Hilsen Monica

    SvaraRadera
  10. Monica - det är Dukoral mot kolera. Man dricker det i två omgångar, det första 3 veckor innan och den andra 2 veckor innan man åker. Inget absolut måste kanske, man jag är lite försiktig :)
    Lycka till med din yoga!

    SvaraRadera
  11. Takk så mye Annika! Jeg skal vurdere denne vaksinen, men er nok litt sent ute..

    Ser du to yoginier på Ajuna beach, så er det kanskje Anikken og Monica :)

    Lykke til med din reise!

    Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  12. Monica, om jag är i krokarna ska jag kolla efter er! Lycka till med din resa och tack för värmande ord!

    SvaraRadera