onsdag 22 december 2010

Inte helt full

Nästintill mångalen.Fullmåne natten till igår då den spred sin kalla vackra glans och inatt kände jag det. Också. I hela kroppen. Tror jag. Eller var det julfestens middag igår kväll? Chokladtårtan som jag kände smaken av kl 04 inatt? Är det så att jag tror att jag ska vara vaken och därför blir jag det? Nä, jag tror inte det. Vaknar och är klarvaken. Utan anledning... Eller, anledning fanns ju. Månen påverkar faktiskt hela kroppen enligt Z. Och när det är fullmåne eller nymåne har månen också en våldsam ingrediens och det är därför vi ska träna försiktigt dessa dagar. Eller låta bli som man gör i Ashtangatraditionen. För att helt enkelt inte skada oss. Med detta i sinnet bestämmer jag mig i nattens vakna timme att INTE yoga när morgonen tassar in. Och kroppen pustar ut. Även om den inte var helt full...Imorgon bitti står jag där igen. Gör du?

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen det.
    Lyckas inte yoga mycket just nu och det känns i hela kroppen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jajjamen, yoga tills morgonsolens vaknar är oslagbart. Nu kan jag dessutom softa extra länge i Savasana när döttrarna har jullov.

    Kram

    SvaraRadera
  3. månen är magisk nu när det blir en sån kontrast till snön!yoga försiktigt! jag känner mycket väl igen drivet i kroppen när det är fullmåne. många vakna nätter.Kram!

    SvaraRadera
  4. Igår yogade jag sent på kvällen. Men kanske i morgon bitti står jag där och just nu vill kroppen ashtanga. Huvudet tycker också att det är skönt med vinyasa nu, blir nästan illamående av Yin men då är det kanske det jag skulle behöva mest ;) h. Marica

    SvaraRadera
  5. En mycket bra blogg

    http://www.apotektekniker.blogspot.com/

    SvaraRadera