tisdag 21 december 2010

För att vi kan. För att vi vill.

Vad önskar du dig? Egentligen. Visst kan man tycka att alla som önskar sig fred på jorden kan få något nördigt över sig? För att det känns som en utopi. För de flesta av oss. Men måste vi inte tro? Tro att det går. Och att fattigdomen ska upphöra, att alla ska få ett drägligt liv. ALLA. Jag har köpt julklappar i år. Fler än jag hade tänkt. Som det ofta blir :) Utan att jag frossar i det kan jag ändå känna att det är så kul att handla. Att göra någon glad. När man hittar det där lilla extra. Såg på tv imorse att vi är givmildare än vanligt i år i Sveige. Kanske har vi mer pengar att röra oss med... Kanske snurrar hjulen i kommersen snabbt igen...Vi börjar närma oss de summar i gåvor som vi gav efter tsunamikatastrofen. Och därför. För att vi kan. För att vi vill. Så vill jag tipsa såhär några dagar före jul om Action Aid.

Sista beställningsdag för att hinna få ett gåvokort före julafton är idag, den 21 december. Men E-julklappar går att beställa ända fram till julafton! De gör lika gott förstås – skillnaden är att du som givare inte får ett fysiskt gåvokort att ge bort, utan skickar ett e-kort istället. Ett enkelt sätt att fixa de sista klapparna!

Julklappar mot fattigdom som e-julklappar beställs via ActionAids hemsida www.actionaid.se Ett interaktivt gåvokort skickas direkt, eller på önskat datum, till din väns eller släktings e-postadress. I kortet går det att skriva en personlig hälsning. Här är direktlänk till e-korten: http://www.presentermotfattigdom.se/#/ekort

Jag ska. Ska du?

4 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Underbart! Jag har känt mig lite smått löjlig som drömmer om fred, men det är som du säger vi måste tro. För om vi tror på det vi gör, kan handlingar äga rum.

    Ljus och kärlek*
    /V

    SvaraRadera
  2. Jag vill, jag ska, tack för länken

    Robert

    SvaraRadera
  3. Å vad vi här på ActionAid-kontoret blir glada när vi läser det här fina inlägget samt de trevliga kommentarerna! TACK!

    Med varma hälsningar och GOD JUL!

    Catrin Rising
    pressansvarig; ActionAid
    catrin.rising@actionaid.se

    SvaraRadera
  4. Oj vad länge sedan jag var här inne och hälsade på.. Såg detta inlägg om Actionaid. Jag har köpt julklappar därifrån i år som alla andra år.. en utmärkt julklapp tycker jag.

    Sköt om dig
    Kram
    R

    SvaraRadera