måndag 5 juli 2010

Stilla i skuggan

Värmen är fysiskt påtaglig. Dallrande. Och jag älskar skuggan! När det är varmt där, är det som bäst. För mig. Och vi tar det lugnt, något slags virus i kropparna våra. Rosslar, hostar, svider i halsen igen. IGEN. Och jag vet att vi är många under den här våren som haft det exakt likadant. Nä. Ingen klagosång över mina läppar idag :) Bara ett konstaterande över hur det är. Gjorde lite försiktig yoga imorse. Och det är märkligt hur snabbt man känner saker som pågår i kroppen. När man är nedsatt. Inte riktigt frisk. Tja, det känns och jag anpassar yogan. Men jag är glad. All skillnad i världen. Och jag gästbloggar igen. Hos Magda. Kunde inte låta bli att skicka några texter dit också. När jag nu fick chansen :) Och sommaren lunkar på. Vi stillar oss i skuggan.

http://magdapunktnu.blogspot.com/

4 kommentarer:

  1. Å ansträng dej inte för mycket nu! Vila i skuggen ja å drick mycket!

    SvaraRadera
  2. Det var via dej som yoga vid nedsatthet fick en ny innebörd för mej. Nästan som en aha-upplevelse. Fortsätt vara i det stilla, du vet själv bäst var du ska vara just nu. Innerligkram.

    SvaraRadera
  3. krya på dig. vila med dina nya presentböcker.
    stor kram!

    SvaraRadera
  4. Daniel - precis så. Gör jag...

    Nina - tack va fint. Och ja, jag gör minimalt just nu och det är som det ska. Kram kram till dig

    Sarapirat - ja det vet du. Böcker är som god choklad, ska njutas i lagom tempo. Stor kram till dig!

    SvaraRadera