söndag 18 juli 2010

Katten och jag

Yoga varje morgon på semestern. Såååå skönt. Inget tvång, bara lust. På alla möjliga sorters golv. Som det blir när man inte är hemma. Och trångt ibland. Till och med ute på ett stort trädäck. En morgon med duggregn i mitt ansikte och nästa morgon med varma solstrålar smekande mina kinder. Och som en present - en vacker röd katt som sitter och iakttar mig under hela mitt pass. Stilla med huvudet på sned. Undrar vad hon såg? Såg hon mina energier dansa längs mina yin - yangkanaler?? Eller såg hon ett fyrverkeri av stjärnor som kom från mitt centrum?? Tja, jag vet ju inte - men det var ungefär så det kändes :) En katts uppmärksamhet - kan man be om mer?

10 kommentarer:

  1. Men åå en så söt katt.

    SvaraRadera
  2. Min katter är ständiga med-yogare...de lägger sig gärna under mig i stående hunden eller varför inte framför mig då jag ska åt det hållet..ja de är roliga små djur...kram

    SvaraRadera
  3. It must have been an old soul !

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Vad roligt, vilken söt katt.

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  5. rart! ♥ jag vill också köra ett yogapass i gräset. men idag åkte jag och 'mjölkade' kor i ottan istället, här ska lagas ost!
    kram

    SvaraRadera
  6. Mjölka kor?? Ojoj, det låter svårt :) Kram!

    SvaraRadera
  7. Min kisse hade massa skoj med mina fötter när jag yogade i morse :) Annika vad är Ditt mål?

    SvaraRadera
  8. Min svarta prins ger mig ro i själen när han hoppar upp i mitt knä, trampar o kräver på sitt eget sätt att få bli sedd, klappad o älskad. Han är verkligen min prins.

    SvaraRadera
  9. Oj Marica - det kräver ett väldigt personligt svar. Jag mailar dig!

    Madlar - tyvärr kan vi inte ha katt pga allergier men jag vet vad du menar, växte upp med en svart-vit prins :)

    SvaraRadera