lördag 3 juli 2010

Lilla julafton

Sliter upp paketet, ja jag är otålig ibland...Kastar i mig den underbart mörka chokladen med blåbär i, en tablettasks innehåll följer med av bara farten och jag fnissar glatt åt de vackra muffinsformarna som jag tittat på häromdagen men inte unnade mig då... Hur kunde du veta? Kära bokvän! Sedan kom jag till väsentligheterna, en vacker anteckningsbok med lyxig penna till, lite annat smått och gott som man behöver i livet :) Och så böckerna då...en bok som jag velat läsa men inte hittat Jhumpa Lahiris Främmande jord - åtta berättelser om några indiska invandrarfamiljer i USA. Helt otroligt! Ska bli jätteroligt att läsa den. Och så en bok jag inte vet något om men som är min bokväns rekommendation Mark Haddon Utslag av oro. Den dubbelbottnade titeln ger mersmak... Så fort jag läst dem återkommer jag med mitt omdöme. Och du, vem du än är - perfekta val! Tack tack!

4 kommentarer:

  1. Å så spännande...var så nära så nära på att anmäla mig jag också...men jag vet att det kommer att gå fler tåg:) allt gott i solen!

    SvaraRadera
  2. Jättekul att du gillade paketet! Hoppas böckerna också är bra! Glad sommar! (Passar ju bra nu när du har semester)/Din hemliga bokvän... som avslöjar sig nu :-)

    SvaraRadera
  3. Böcker är julafton för mej också - året om! Låter trevligt med hemliga bokvänner, ävenom jag inte tagit mej tid att snoka fram vad det riktigt handlar om :)

    SvaraRadera
  4. Toril, det verkar vara en återkommande trevlighet.

    Fru E - glad sommar till dig också! Ska bli så roligt att läsa dem.

    Nina, ja visst är det så. Ett sommarskönt bokbyte via bloggen enbokomdagen :)

    SvaraRadera