söndag 25 juli 2010

Avslagen sockerdricka

Det regnar. Jag njuter. Det är kallt, det är skönt. Grått ute och allt tillåtet att göra en sådan här dag. Min sista lediga dag. Ingen jobbångest, bara lite seghet i kroppen. I natt är det fullmåne och jag är försiktig. Lite lite yoga när vi vaknade. D som jobbar med sin andning. Det är fantastiskt, jag kan SE att det fungerar. Det som han fått i läxa av mig :) Funderar på att göra en paj. Brukar baka mycket på somrarna, i år ingenting... men det är väl också ok? Att inte allt är som det brukar hela tiden? Hur ska annars något förändras? Känner mig avslagen men ändå lugn. Som ett glas sockerdricka som stått över natten. Har inte hittat min yogastudio ännu, många frågar och jag letar och skickar ut min önskan i rymden. Nu är det dags! På många sätt.

6 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Jag njuter också av att det är svalt och skönt! Önska på du till universum, så ska vi se vad som händer.

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  2. Ja du har rätt Sandra! kram

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka till jobbet!

    Om man tycker om sitt arbete är det nästan lika bra att komma tillbaka till det pigg och utvilad efter semestern, som det är att gå på semester. Vi kör kurser efter min semester och en liten del av mig ser fram emot just detta: att vara där i september med en annan energi och ett annat tålamod än nu.

    Tack för fina reflektioner på mina tankar!

    SvaraRadera
  4. Tack! Just det behövde jag höra idag där korridorerna ekar tommar och det enda som är påfyllt är min inbox...
    Ha en skön semester du också!

    SvaraRadera
  5. Åh är din semester slut...
    Hoppas att din yogastudio kommer till dig..snart!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ja det gör den tror jag! Kram!

    SvaraRadera