måndag 3 maj 2010

How does it feel to be in hell?

Vaknar mitt i natten. Dånande huvudvärk. Ont i kroppen. Höger sida. Som jag haft förut. Det ösregnar ute. Min naturvetenskapliga uppväxt gör sig påmind...det är nog regnet som gör att jag har ont i huvudet... Hm, det har aldrig någonsin påverkat mig tidigare - men yogan däremot är så enormt kraftfull när man får det man behöver. Z korrigerar mig även i baddha konasana idag. Oj vad det stretar och är skönt ont. Och jag nämner mina obehag och han ler. Stort. Och säger att allt är som det ska. Alla kroppsliga krämpor är just det. Kroppsliga. Han går vidare och korrigerar nästa person. När jag gör min warm down efter att först ha fått en annan position att få kroppen att släppa sin egen stress i, ropar han till mig "How does it feel to be in hell, Annika?!" Och ler. Och jag kan inte annat än bli glad. You have to be in hell before you get to heaven. Säger han och jag inser att min väg går just nu här. Via olika symtom kommer jag vidare och släpper på delar i mig själv. Ute är det fuktigt varmt och vi är alla lite trötta, lite lågmälda. En del pratar redan om nästa kurs. Nästa år. Och jag vill bara stanna i det som är nu. Mentalt mår jag fint, kroppen - en annan historia :) Men you have to be in hell before you get to heaven!

8 kommentarer:

  1. ojojoj. Låter som en ordentlig resa du gett dig in på. And there is no turning back. ;-) Apropå kajaker så ja, verkar som även forskajaker finns med på den här mässan. Kolla in www.kajakdagarna.se för mer info.

    SvaraRadera
  2. Säger som Alexandra ovan, att jag gillar honom. Känns som att hans oerhörda kunskaper och varma hjärta når ända hem till mej. Och jag är helt införstådd med att vi behöver en del hell innan vi ens klarar av detdär med heaven! Ljus&Kärlek, Annika!

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Yogans kraft är kraftfull och i bland påverkar den oss mer. Kämpa på. Du verkar ha en så underbar lärare.

    Ljus*
    /S

    SvaraRadera
  4. Du är en kämpe, hejja dig!
    Kraam
    Renée

    SvaraRadera
  5. Z låter som en lärare som verkligen kan se var eleverna befinner sig och ge de utmaningar som klaras av. Fint.

    SvaraRadera
  6. Tack för dessa rader.

    You have to be in hell before you get to heaven. Sant så sant!

    SvaraRadera
  7. åh, du skriver så bra. hoppas att din huvudvärk har släppt och att du mår bra denna dag!? take care! kram

    SvaraRadera