fredag 28 maj 2010

Glad åt lite, glad åt mycket

Sol. Iskall luft. Skön kombo för mig som inte vill ha det stekhett :) Möter en cyklande man i t-shirt på väg till jobbet. Han har välpumpade muskler i sin lilla tröja. Stora svarta glasögon. Han hummar och sjunger på en barnvisa...och ungen i sitsen bakom sjunger också. Skrålar. Härligt! Och lite oväntat i morgontrafiken. Blir glad för småsaker. Mest hela tiden. Morgonyogan är stel och jag har småtufft med andningen, ändå glad. Jag hittade någon dold glädje i mitt inre under den här kursen. En slags glädje och närvaro som jag inte riktigt ägt tidigare. Kanske blir det så när man städat ut det som gjort ont och varit smärtsamt. Alla faktiska floder jag gråtit :) Och all smärta i kroppen. Nu är det annorlunda. Och jag säger som min mormor sa; Kan man glädja sig åt lite, då har man mycket att vara glad åt! Trevlig helg på er!

8 kommentarer:

  1. Härlig helg till dej med!
    Skönt med glädje i kroppen - det blir liksom lättare att leva då :)

    SvaraRadera
  2. Vilken perfekt känsla inför helgen! Älskar de dagarna när jag glädjer mig åt de där små små sakerna. Det är då man vet att man mår bra.

    SvaraRadera
  3. Tack för att du delade med dig av din glada fredag.

    Delad glädje är dubbelglädje!

    Avkopplande helg!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det är med den där yogaglädjen. När man glädjs åt själva livet!! Namasté

    SvaraRadera
  5. Glad i hjärtat det blir man av din blogg :)

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Vad fint att du har hittat din glädje :) Jag tror att det bor inom oss och att vi når fram dit efter vi har städat vårt inre.

    Ljus*
    /S

    SvaraRadera
  7. din mormor är en vis kvinna! och du med. ha en bra vecka, med många vackra små stunder.

    SvaraRadera