måndag 31 maj 2010

Bekräftelse utan tvivel

Inga tivel. På vad jag sysslar med. Just nu :) Bekräftelse, så otroligt viktigt. I vad det än gäller. Vår läkare, C, utbildad i traditionell kinesisk medicin och som är vår "husläkare". På sätt och vis. Han. Så kunnig. Så fantastiskt bred erfarenhet. Konstant kompetensutveckling i Kina, Israel och andra ställen. Han kombinerar sina nålar med örtmedicin. Som brukar smaka förskräckligt! Men gör gott :) Han är som en slags kompass för mig. Mår jag inte riktigt bra utan att kunna sätta fingret på vad som fattas, felas - tja, då åker jag till honom på en check-up. Fantastiskt egentligen. Att han fortfarande finns i vår lilla stad. Folk kommer från hela landet och söker honom. Och jag och min familj har blivit så otroligt hjälpta. Det finns alltid en koppling till vad som är orsaken till symtomen. Eller obalanserna. Eller den svaga energin. För min del handlar det fortfarande om mina lungor, mycket bättre, men inte riktigt framme än. När jag träffade honom i helgen var det också med lite pirr i magen. Skulle han märka av att jag varit och yogat intensivare än vanligt. Att jag fått lite nya saker att jobba med... Skulle han säga något om det? Kopplat till min kropp? JA! Hans slutsats var att jag är jordad i mina fötter och ben. Stämmer perfekt, tidigare har jag befunnit mig mestadels i huvudet. Men Shadowyogan syftar till att få ner kraften i benen från början med de första serierna, the preludes, till vad som kommer sen. Och han kände via mina pulsar min glädje, min öppenhet som blivit större och att jag är fantastiskt på gång! Och att yogan i sig är behandling. Något som man lätt glömmer... Kraftfullheten! Och som han säger, han behöver inte på något sätt "pusha" när han sätter mina nålar eftersom min yoga är helt anpassad till mig så gör yogan att behandlingen funkar fullt ut. Visst är det coolt?! Och att C och Z pratar samma språk men med olika vokabulär. Att jag får asanas FÖR MIG och att en så kunnig behandlare säger till mig Your yoga practice is perfect designed for you and your health! För mig som kallades för Tomas tvivlaren av några klasskamrater i grundskolan är det som ljuv musik. Inga tvivel! De vet vad de sysslar med! Den ena förstärker den andra och jag får fördelarna. Bekräftelse utan tvivel :)

6 kommentarer:

  1. Hej A!

    Ja, han är så fantastisk och vi får vara tacksamma så länge han stannar i vårt land (vår stad ;) ). Var där i veckan för mig själv och i helgen med min stora tjej. Det var så bra,...för henne så klart...men även för mig att få råd och förståelse för var hon är just nu/hennes energier har fastnat och vad/om jag kan göra något. Vi får skicka tacksamhet i mängder i vår yoga.

    Namaste
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Det kallar jag bekräftelse å tacksam i yogan!

    SvaraRadera
  3. Låter fantastiskt! Och spännande, kan vara intressant att prova i framtiden:) Och vad otroligt man kan lära sig av de som är duktiga... Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Vad fantastiskt att du får ta del av hans kunskaper och att yogan hjälper dig så mycket.

    Ljus*
    /S

    SvaraRadera
  5. Halleluja, vilken underbar musik för öronen!
    Bra jobbat och lycka till framöver!

    SvaraRadera
  6. Vackert, vackert!
    Själaglad för din skull och känner hur stabil & grundad du är just nu. Det är tryggt att ha människor omkring en som vet ens bästa och föser en vänligt, men bestämt åt rätt håll. Gör vi det vi ska, och gör vi det med själen i förarsätet... ja, då landar Livet i en. Om Shanti.

    SvaraRadera