måndag 26 februari 2018

Efter helveteshelgen

Jag har haft en helveteshelg. Vad mitt Instagramkonto än säger :) Nä jag skojar lite. Men jag har varit i min absolut svartaste svacka någonsin. Jag har gråtit fyra timmar per natt för att jag har så sjukt ont i min höft och min kropp, ja överallt. Har aldrig varit med om något liknande. Inatt tog jag beslutet att sluta med allt som heter yoga. För jag får mycket ondare när jag yogar. Även om det efteråt blir bättre. Det var som jag nådde en gräns rent mentalt, sjäsligt. Ställde mig själv tusen och en frågor över varför jag gör detta och hur länge ska det hålla på innan det vänder. Och det är ju som att fråga hur långt ett snöre är. Ingen kan svara. Bara att härda ut. Jag tappade lite tron igår natt. För övrigt har vi haft en jättefin helg med våra barn och barnbarn och jag fattar inte att kontrasterna kan bli så stora i mitt liv. Från svaraste svart till ljusaste ljus kärlek.
   Nå. Imorse passerade jag min yogaplats med en fnysning. Sedan vet jag inte riktigt hur det gick till för jag stod där igen. I nattlinnet. Som om inget annat hade hänt inombords. Och jag gjorde. Och jag vet. Jag har valt. Och när jag i sinnet är motsträvig, väljer ändå kroppen. Men det är ingen dans på rosor när det pågår. Vad det nu än är som sker.
   Och sedan blev det en snabb tur till IKEA med ena dottern, som var ledig på förmiddagen. Visste du att de har frukostbuffé där? Nå. Det har de och det smakade perfekt. Och när jag kommer hem med några impulsköpta turkosa glas och tillbringare sätter jag mig på trappen. I SOLEN. Och den värmer. En koltrast visar sig och snön smälter så jag hör det. Och jag vet. Jag vet. Jag vet. Jag är precis där jag ska vara och det som gör ont kommer att försvinna.

Patience and persistance is the name of the game. Helt enkelt.

10 kommentarer:

  1. Heja dig! Visst kommer det att försvinna. <3

    SvaraRadera
  2. Februari är en tuff månad för mig, det vänder någonstans längre fram det vet jag men det är jobbigt när man är mitt i. Styrkekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 🙏🏻 Annars tycker jag april brukar vara jobbigast för mig. Men den här helgen toppar allt.., kram!

      Radera
  3. Stegen bakåt. Och framåt. Och att vi följer med.
    Kram. Kraft. Sat Nam.

    SvaraRadera
  4. Jag blir alldeles rörd ❤️.Förstår på mitt egna vis.

    SvaraRadera