onsdag 6 februari 2019

Glädjen

Idag kom två trevliga brev från sjukvården. Det ena innehöll resultatet från provsvaren, jag är frisk, allt ser helt normalt ut. Det andra ett fint brev från gynekologen som vill träffa mig inom tre månader för att göra en uppföljning. Jag är tacksam. Jag bugar mig inför kroppen och att min känsla hela tiden har stämt. Inte för att vara dryg men från första gången de sa att jag skulle utredas har jag känt djupt inom mig att jag är hel. Jag är tacksam så länge jag får vara det och skickar många böner idag. Tänker också på alla som faktisk får ett annat besked just idag. Ni finns också i mina böner.
    Jag har dansat och kört bilar med min sonson idag. Druckit kaffe och ätit semla med min son och man. Jag sneglar lite lätt på champagneflaskan och känner att nu är det nog läge att knäcka den!

Ohm Namaha Shivayama

6 kommentarer:

  1. Om Shanti så skönt! Och visst är det kraftfullt att ha en inre tillit och att liksom både i för- och efterskott känna att allt är som det ska. Ändå.
    Stor, stor kram! ♥

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Och så underbart det är när sjukvården fungerar så fint. Jag hade också en cancerrädsla i ett bröst för ett tag sen och upplevde också att jag blev lyssnad på, bemött med respekt och undersökt enligt konstens alla regler. Likaså när jag hade hjärtinfarkten för drygt ett år sen, underbar och kunnig personal och fint omhändertagande. Sjukvården när den är som bäst.
    Grattis till det positiva svaret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina, det är ju som det ska vara egentligen och ändå känner man sig nästan ”utvald” när människor lyssnar och är vänliga.
      Oj hjärtinfarkt! Hoppas du mår bra nu 🙏🏻 Kram och tack ❤️

      Radera