måndag 6 september 2010

Långt borta och nära

Ibland krymper världen lite. På ett skönt sätt. Varit hemma idag, trött, huvudvärk och småförkyld. Lärt mig att läsa av mig själv när jag är i det här tillståndet. Stannar jag hemma så brukar allt klinga av och jag repar mig på en dag. Vilan är ofta metoden. För min del. För mångas del tror jag. Struntar jag i signalerna brukar det sluta med att jag blir riktigt dålig. Ingen yoga imorse. Bara andning och andrum. Dricker lite te. Läser tidningen i sängen. Kopplar upp mig och ser i samma stund att min yogavän på andra sidan jorden också loggar in. Samtidigt. Och jag ringer henne. På Skype. Detta fantastiska program. Pratar med E i Singapore i en timme. Och jag ser henne kristallklart. Bilden pixlar inte och är stilla och tydlig. Som om hon var i nästa rum. Och det är underbart att det känns så nära. Och jag får bekräftelse på saker utanför vänskapen. Vi kan prata om yoga i timtal. Visst är det härligt?! Och jag förstår ett och annat som jag inte tidigare fått ihop. Och när vi säger hejdå som fångar med en hand på varje skärm då vet jag att hon är nära. Trots att hon är långt borta.

Bilden kommer härifrån Dahlarnas Fotoblogg

5 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Krya på dig! Visst är det fint med nära vänner som man kan prata om allt om och få lite nya insikter.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  2. Låter som den bästa av terapier :)

    SvaraRadera
  3. Tror du gör så rätt i att vila innan det hinner bli sämre. Så många på jobbet idag som hostar, snörvlar, gnäller på ont i halsen. Ärligt talat, jag blir irriterad. Gå hem och var sjuk -både för min och deras skull. Så viktigt kan inte jobbet vara att det inte kan vänta en dag.

    SvaraRadera
  4. Skype -så fantastiskt att detta uppfunnits. Du fick en dunderkur från din väninna.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. jag håller med dig! och har än en gång blivit påminnd, för jag vilade nog lite i senaste laget den här gången...

    ta hand om dig! kram

    SvaraRadera