måndag 20 september 2010

Säger bara


Skrev just ett långt inlägg om att tänka annorlunda, kunna se något ljus i mörkret...och lyckades fippla bort det. Så jag säger inget om SD nu. Jag vill inte. Jag orkar inte. Jag litar på att alla gör det dom ska för att främlingsfientligheten inte ska få fäste. Jag säger bara att idag när jag cyklade till jobbet, lite moloken inombords - då mötte jag en gammal man med keps och vita hårtestar som sjöng för full hals. Och krokusen blommade i en trädgård!! Kanske är tiden ur led? Ska vi kunna se något bra i det dåliga? Kanske kommer SD att falla platt på näsan när de visar sin rätta färg. När de ska ta strid för människo-ovänliga åsikter? Låt oss tro det. Det är det jag bara säger. Idag.

7 kommentarer:

  1. ush trodde Sverige var en förebild för öppenhet och välkomnande. Det e känt världen över, säger jag från grannlandet. Tråkig utveckling.

    SvaraRadera
  2. Javisst är det! Skäms lite över mina trångsynta landsmän men hoppas på en förändring när det går upp för folk vad de faktiskt står för. Kram till grannlandet :)

    SvaraRadera
  3. Skriver bara kram idag..är för trött just nu..

    SvaraRadera
  4. Ja, Annika.
    Jag har var ledsen hela dagen igår.
    Det kändes lite som sista hoppet förlorades.
    Vi har la Lega här...

    SvaraRadera
  5. kanske är tiden ur led och samtidigt så vill jag tro att vi är där vi behöver vara.
    men när man tar den filosofin på en större nivå, som i det här fallet nationell nivå, ja då undrar jag....

    kram

    SvaraRadera
  6. Jag tror att det här är ett uppvaknande vi alla behöver. Länge har intoleransens vindar blåst i Sverige och resten av västvärlden. Kanske inte så hårt, men de har blåst, och många är vi som egentligen inte gjort så mycket åt det.

    Jag tror och hoppas att den här droppen gör att allas vår bägare rinner över, och att vi reser oss upp för kärleken. Hoppas innerligt att det engagemang som så många nu visar, inte ebbar ut utan snarare växer i styrka.

    Vi kan skapa förändring! Vi borde redan ha börjat, men det är aldrig försent.

    Namaste. The goddess in me sees and worships the goddess in you.

    SvaraRadera
  7. Ja du kanske har rätt. Det har varit otydligt för många tror jag att vi är likadana i det här landet som i andra länder. Men vi kan verkligen skapa förändring och vi kommer att göra det. 5,6% är trots allt ingen stor siffra. Vi kan! Tillsammans.
    Namasté!

    SvaraRadera