söndag 5 november 2017

Gråtfärdig

Känt mig gråtfärdig i flera dagar och det hänger nog ihop med min brist på sömn. När jag inte somnar före 03-04 oavsett vad jag gör för att det inte ska vara så, då orkar jag inte hålla i mig hela dagen. Inatt hade jag så ont i min höft att jag inte visste vad jag skulle hitta på. Masserade med liniment. Läste. Men det gick inte att koncentrera sig. Vet att månen var full och någon slags supermåne som ofta på senare tid och säkert spelade det in också. Men det var som allt missmod bara rann genom hela mig idag när jag skulle gå upp. Orkade inte. Har legat i nattlinne och läst och slumrat och ute har det regnat då och då. Känner mig så ynklig. Hur är det möjligt att det kan skifta så? I fredags kände jag mig stark, var och tränade igen och kanske är det träningen som sparkar igång saker i höften? Vet snart varken ut eller in, men kör på med det jag planerat. Både med kost, träning och behandling. Med ynklig röst bad jag om smågodis fast jag VEEET att jag inte mår bra av det. Men när mannen sedan kom hem med det så ville jag inte ha det. Händer ju inte annars. Något är i olag i mig. Är det hormonerna som saknas någonstans eller vad är det? Och nej, jag har inte varit ledsen för alla jag saknar i mitt liv utifrån Allhelgonahelgen. Jag har skänkt dem alla mina tankar och kärlek. Men jag är på en plats i mig där inget känns behagligt helt enkelt. Orkar inte läsa. Vill inte se nyheter. Missmodet är som en blöt filt på mitt huvud. Någon mer som känner igen sig? Nina, du brukar ju ha koll på planeterna!

Nog gnällt. Imorgon är en annan dag. Förhoppningsvis skönare. Och jag läser hos Pernilla och om hennes badande. Googlar men hittar inget vinterbadande i min närhet. Det skulle garanterat pigga upp mig tror jag!

8 kommentarer:

  1. Åh kära, så jobbiga de hastiga vändningarna. Känner igen och brukar för egen del luta mot och lita på det jag känner till om kvinnans månpunkter, som skiftar i sin egen lilla rytm hos oss alla och som kan få oss att ändra i humör och känsla på nästan ett ögonblick. Kram och vila ❤️

    SvaraRadera
  2. Tack <3 Tänkte på månpunkterna men tycker inte de stämmer när jag läser på dem utifrån hur jag mår... Nå, allt förändras! Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch så trist o jobbigt att känna sig så där. Ibland går det helt enkelt inte att veta varför. Men som du vet, this too shall pass...
    Är inte Pernilla superhäftig med sitt badande, så säg?! Jag är fullkomligt stum av beundran och blir jättesugen på att prova.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Idag ör en annan dag.
      Ja jag ör så imponerad och inspirerad av henne!
      Kram

      Radera
  4. Ibland är allt bara i olag och allmänt bara skit. Håll ut bara. Skickar över en kram till dig, Annika. Och en kall kram som ska göra att du hittar ett vinterbad :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Hoppas jag gör det. Hittat ett vinterbadargäng men dit är det 7 mil.., lite för långt! Letar vidare. Kram!

      Radera
  5. De där vändningarna ja. För några dagar gick jag och snodde runt här hemma, muttrade, svor och förbannade. Tills jag undrade vad sjutton jag var arg över. I såg att det är mycket som pressat mig på sistone och mycket att stå ut med, åstadkomma. Så jag bara accepterade det, lät skiten koka klart, trygg i hemmet liksom. Sedan väntar en annan känsla alldeles precis bakom. Och månfaserna är väldigt intressanta tycker jag. Försöker låta det vara bara. Göra det jag ska i ett tempo som passar dagen. Hoppas du mår bättre. Kramar❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sådär rullar det ju runt. Tack för omtanken, mår bättre ❤️ Kram

      Radera