lördag 21 mars 2009

Varje andetag en egen evighet

Morgonträning med F som är min lärare sedan 8 år. Hon är föräldraledig men hade ändå ordnat ett pass för oss som tränat länge. Vad jag har saknat hennes röst och hennes förmåga att få oss att lyssna inåt och befinna oss än mer i nuet! Vi kör en lång uppvärmning och återigen serien Karttikeya Mandala. Senare delen av serien kan ni se i det här klippet. Det är Emma Balnaves från http://www.shadowyoga.com/som har så fantastisk energi.

Efter det en hel del asanas som var tuffa för mig, att utgå från goasthana är alltid tufft, dvs sitta på huk. Till sist handstående och huvudstående. Fast dit är det långt ännu för min del. I bakåtböjarna hjälps vi åt två och två och några tar sig ända ned till golvet. Jag är för rädd men ser ändå min rädsla, den är inte logisk men den finns där. Men försöker ta med mig visdomen när jag promenerar hem i solen, varje andetag är en egen evighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar