tisdag 30 mars 2010

Kryp i benen

För trött igen. Bestämde mig imorse för lite, lite yoga på kvällskvisten. Solen visade sig på eftermiddagen och det var ljust i ögonen när jag gick hem. Våren känns som en efterlängtad men avlägsen vän, som nu slagit ner sin rumpa på utemöbeln och knäppt upp jackan. Visst vill hon stanna?
Valde att göra sittande, men egentligen inte mindre krävande asanas. För mig. Har ett program jag följer. Och blev lite fundersam. Mina ben har ett eget liv. Ibland. Det kryper i dem och jag har svårt att vara stilla. Kan vara så när jag är trött i kroppen. När yogan fattats mig några dagar. Men så snart jag är på golvet igen, brukar det försvinna. Puts väck! Vi är flera som har haft samma förnimmelser och skrattat åt att lite yoga så lätt kan få oss i bättre skick. Men nu... Nu hände tvärtom. Jag fick kryp och pirr i benen när jag gjorde min yoga. Förmodligen är jag helt enkelt för trött och förkyld. Bara låta det vara. Tror jag ska ta några yogafria dagar, ingen träning. Vila!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska vila. Du verkar träna hårt. Jag önskar dig en glad påsk och hoppas du snart mår mycket bättre!

    M

    SvaraRadera
  2. Tack M! Jag ska vila och jag tränar inte hårt men konsekvent :) Men nu är det total vila som gäller för mig. Glad påsk!

    SvaraRadera