måndag 30 mars 2015

Jag är nog igång

Efter 4 dagar utan socker åkte jag dit igår. Eller jag valde att äta något sött. Vi var på kalas, vi firade mycket och en del var att jag hade fyllt år och tårtan var gjord på chokladbotten med passionskräm på. Jag tog en bit. Och dessvärre tog jag en till. Men magen var inte glad, spänd och öm så nu fortsätter jag på den inslagna vägen och jag vet att det kommer att gå bra, jag har gjort det här förut. Men jag kände faktiskt också att om någon köper en tårta till dig så blir det svårt att säga, tack, men nej tack. I alla fall för mig. Det betyder ju inte att man måste ta två bitar, men jag har bestämt mig för att vara ärlig med min mat och min träning ett tag här nu. Som Lotta skrev, det blir en bra dagbok för mig själv och kanske någon annan.
   Vi gick en promenad i skymningen och jag har bestämt mig för att det får bli hur kort eller långt som helst, det viktiga är att det blir av. Som yogan. Och det var motigt att gå ut men väldigt skönt när vi kom in igen. Jag älskar den där syremättnaden man får i fuktig luft. När jag gick så koncentrerade jag mig på att mina steg börjar i skinkan och det blir en så stor skillnad i steget när man gör det, inte bara benen som är som pinnar som rör sig. Och när vi hade gått ett tag känns det som det rinner något varmt inuti min höft. En märklig känsla men också skön. Jag kom åt något där som jag varit på väg till ett tag. Alla rehabövningar, alla yogaövningar och så nu fokus på rätt kroppsdel. Det här kommer att bli bra tror jag. Tänker jag tyst tyst inom mig och håller mina tummar.
    Efter promenaden tränade vi ett fyspass på 45 minuter inomhus med utfallssteg, armhävningar, plankan och några andra övningar. Det är så skönt när man får kunniga ögon på sig och någon som peppar. Jag är också mycket starkare än vad jag tror, det kände jag igår och jag kan inte säga att jag har träningsvärk, men något som påminner om det. Det stretade och drog i hela min höra sida när jag hade gått och lagt mig. Och jag tolkar det som ett positivt tecken för idag känns ingenting! Man kan nog säga att jag är igång eller hur?

6 kommentarer:

  1. Åh, dendär förbaskade balansen, som ska hållas åt, underhållas och åthutas :) Färskvaran! Heja dej, jag peppar här från mitt håll och låter mej samtidigt inspireras (medan jag äter hembakad, ännu ljummen kanelbulle.... eh, ja, just det!)!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja en bulle vore underbart att begrava sina tänder i nu ;) men nu ska jag hålla mig på rätt sida. Kram!

      Radera
  2. Det tror vi på. Och hoppas att det fortsätter så. /Kram, Anna

    SvaraRadera
  3. Jag äter inte fikabröd och alla vet om det så det är inget konstigt längre att jag bara tar en kopp kaffe eller mörk choklad.Eller ibland glass av bra kvalitet. Så jag är så oartig att jag säger Nej Tack!! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju skönt när man kommer till det läget, men nu visste de att jag hade varit ganska liberal och jag tog det valet. Ville så gärna testa det som de köpt för min skull helt enkelt

      Radera