söndag 27 januari 2013

Liten backspegel av Indien på mitt sätt




Alla dessa hemsydda parasoll, så fina


Slottet vi hittade på en lång morgonpromenad längs havet, 7 km av bara vackra stränder och inga människor och så detta

Julgåvan av vår hotellchef i Varkala

Stranden stranden stranden

Tidig morgon och fiskebåtarna är på väg in till land

Vad har funnits här?

Kanske den mest fotograferade cykeln i Indien, alla tog bilder på den

Mina skrattrynkor tycker jag om

En av alla vackra blommor på Treatmenthouse
God kväll, ljuslyktan som tänds varje kväll på Treatmenthouse






16 kommentarer:

  1. Å så vackert och stämningsfullt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara Indien!! Kul att du delar med dig lite av dina bilder.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Det är ju inte så konstigt att det känns tomt när du kommer hem. Såna enorma kontraster till det här kyliga (på mer än ett sätt) landet. Så vackert!
    Carina

    SvaraRadera
  4. Åå hjälp vilka underbara bilder! både vackra och så med någonting alldeles särskilt i atmosfären kring dem. parasollet så ljuvligt..cykeln..stränderna..åh du, ta gärna fler bilder..hemma också! Du gav mig lust att resa nu!!!
    svar till dig: Det måste jag testa. ska köpa ingefära när vi någongång tar oss genom snön till affären. vitlök har jag inga problem att trycka i mig. tycker faktiskt väldigt mycket om lök :) fast kanske i andra sammanhang. blir så tacksam för dina ord. känns verkligen inte lika ensamt och grinigt när det skrivs här. och jag vet ju allt det där med underarbetet. mannen är minsann den noggrannaste av noggrannaste :)
    och man är ju alltid glad efteråt. att det blev så bra. förstår inte riktigt denna enorma frustrationen. tycker ju om att jobba på huset, fast det är klart: inte med en galen hosta ***

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  5. Åh tack Annika för att du delar med dig av dina bilder..! Dessa skall jag ha på näthinnan när jag lägger mig om en stund ❤
    Så vackra!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  6. Tack för era snälla ord. Jag har försökt visa en lite annan bild av Indien än den man vanligtvis visar. Men det kommer lite sådana bilder också framöver! Kram på er!

    SvaraRadera
  7. Jättevackra bilder. Jag har varit i Indien ett par gånger. Har en slags hatkärlek till landet. Kommer säkert att åka tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara, när för mycket tränger sig på av ljud och annat. Jag kan inte låta bli att åka tillbaka hela tiden! Tack för dina rader!

      Radera
  8. magiskt, vackert,
    intryck!
    jag vill åka dit...

    kramar

    SvaraRadera
  9. Åh Sara, jag tror du skulle gilla det! Kramar och tack!

    SvaraRadera
  10. Annika, tänk att du har varit i Indien. Det är svårt för mig att greppa hur det är att vara där. Det måste vara magiskt, märkligt, omtumlande. Jag har på sista tiden haft upplevelser som gör att jag verkligen känner att det värld vi har byggt inte är frisk för oss människor- ett samhälle med stress, reklam, tusen intryck och ett ständigt sorl. Och jag kan tänka mig att upplevelser av Indien i högsta grad gör att man ser annorlunda på världen. Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har faktiskt varit där sex gånger :) Det är svart och vitt och allt däremellan, går inte att greppa. Jag håller med dig, jag ser annorlunda på världen efter mina resor dit. Tack för dina ord och stor kram Sara!

      Radera
  11. Vad fint!
    Känner igen mig...
    ;)
    HV

    SvaraRadera