lördag 27 augusti 2016

Enligt Solöga

I tre dagar har jag haft besök av gräshoppor... Har aldrig någonsin hänt mig tidigare. En gigantisk gräshoppa, säkert 8 cm lång satt på vår sovrumsvägg när vi skulle lägga oss igår. Jag fick en liten chock. Den var knallgrön. Tidigare på dagen hade jag föst ut en lite mindre variant och dagen innan också. Vad vill de mig? Alla dessa kryp. Läser i Solöga förstås. Så här står det om gräshoppa;
Låt tro och hopp fylla dig med styrka och inget kan besegra dig. Min gåva till dig är att känna hoppfullhet.
Och så här om getingar;
Uppskatta dig själv och se din egen skönhet. Min gåva till dig är att vara nöjd med dig själv.
Inte så tokiga budskap. Jag känner hoppfullhet. Jag är hyfsat nöjd med mig själv. Men känner att det alltid finns saker att förbättra, utan att det känns jobbigt utan mer utvecklande. Ha en fin lördag!

Jag lyssnar och läser och tar emot! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar